Skip to main content

owh tahun 2013.....


hari ini....da seminggu kita duduk pada tahun 2013 ni....starting je tahun 2013...macam-macam benda xbest jadi kat aku.......aku pun da lame kan xupdate blog ni...yela...xtau nk taip ape...erm....start 1hb aku da start c'buk2 dengan persiapan nak g training at mentor(punb).....kul 3 aku gerak gi pasoh dengan family aku.....aku drive kete aku la..ayah aq bawak kete die...gi pasoh sebab nanti malam aku nak follow kakngah aku balik sri petaling.......sebab sok paginye tu..aku da kena lapor diri at syarikat mentor....

sampai je pasoh..aku makan2...dalam kul 11 aku gan family kakngah pun gerak balik gi sri petaling naik kete masing2.....tapi..nasib xmenyebelahi aku..tiba2 kereta aku rosak....erm.....mase tu aku kelam-kabut giler....xtau nak buat ape...last2.....paklong aku datang ambil kereta aku..then aku balik naik kereta kakngah jee....time tu aku kol bos mentor aku tu..xdapat2...pegawai punb pun sama...smua xangkat kol aku..maybe mase tu diaorang da titow kot....ermm..xpe la..aku faham..tapi aku tetap bagi at dioarang mesej yang aku xdapat g lapor diri esok....aku minta tangguh masuk 3hb....pagi besok tu...baru lah masing2 reply mesej aku.......dan dioarang faham dengan keadaan aku......

petang 2hb tu..aku pergi kejap at syarikat mentor aku tu untuk lapor diri dan nak tengok bilik sewa...malam tu paklong aku hantar kereta aku yang dah disiap baiki oleh ayah aku....dalam kul 10 aku gerak gi taman melawati pula ntuk masuk blik sewa....tempat aku training tu at taman melawati juga....dekat je gan bilik sewa aku tu....

3hb start la perjalanan hidup aku sebagai perantis....alhamdulillah....punb memang bagus hantar aku at syarikat ni..sebab..bos pun baik...isteri bos pun sporting..staf2 smua peramah2..alhamdulilah sangat......

sekarang da 4 hari aku at sini....aku harap..semua perjalanan hidup aku berjalan dengan lancar..dan Allah permudahkan semua kerja aku....dan aku harap..aku sentiasa mempunyai kekuatan dan kesabaran yang tinggi..insyaALLAH.....

di bawah ni..de kenangan aku bersama kereta aku sebelum dia di cat...before ni kereta aku ni..warnanye cantik sangat...warna pink..tapi sekarang ayah aku da cat jadi warna kuning....gambar dengan cat barunye aku xde...nanti next time aku tunjukkan ya......huhu.....

aku pernah terfikir nak tukar kereta baru..tapi...tunggulah dlu..even kereta ni..orang kate xberape nk lawa la....kereta lame kan...tapi die banyak sangat tolong aku dan bnyak sangat kenangan aku dengan dia.....
thankz JCG......









Comments

Popular posts from this blog

butterfly eyna......

You’re cute, so sweet These are the words I always mumble at my lips Whenever you turn your back to me and walk far away I wonder if your heart hurts like me Butterfly, alright, now I know The reason why I always feel empty and hated you at times Because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Can never forget your shining eyes Under the fireworks that dark night Only if I were a little older, I could have kissed you Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love with you at that moment, gonna tell you that, Butterfly Hoping that my mind goes wrong and stops thinking Why do I always cry when I think about you? Butterfly, now I realised, the reason why I always feel empty and hated you at times – because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love

sebuah pertemuan

Bismillahirahmannirahim.......... Assalammualaikum.......ermmm..pejam celik pejam celik tak sangka kan hari ini dah masuk ramadhan yang ke-5...alhamdullilah.......hari ini mungkin adalah hari yang terindah buat aku dan kawan-kawan aku(soulmate).....hari yang terindah yang sukar untuk aku gambarkan.....cuma orang yang sebelah aku ni atau depan mata aku atau yang jumpa aku hari ini yang boleh nampak betapa bahagianya aku hari ini......senyum je manjang..hahahahaa......rasa-rasa kalau hari ini aku kena hentam dngan manager aku pun aku duk rilex je kot, tak meeninggalkan kesan pape sebab aku terlalu happy hari ini......hahahahaa......nape mesti 'manager' aku jadi mangsa aku........hik3........sebab dia je yang suke seru nama aku kuat2....hehehee...... ok la....kat sini aku de 1 lagu untuk suolmate-soulmate-soulmate aku ni.....aku harap diorang dapat hayati nye........cam ni lah diorang act...... Ketika diri mencari sinar  Secebis cahaya menerangi laluan  Ada kalanya