Skip to main content

eyna kurus ke eyna gemuk???act..eyna nak kurus...tapi..t'gemuk plak.....huhu....


 eyna kurus...hehe..prasan.....

 eyna gemuk...erm..kesian.......


aku ni dulu..kurus je kalau korank2 nak tau..tapi sekarang.....hanya Tuhan je y tahu berape berat aku sekarang.....hahahaaaa....baju2 lame smua t'pakse bagi anak2 buah...adoiyai even sayang sgt at baju tu...nak buat cam ne..nak simpan...almari xmuat sebab kena beli baju2 baru ntuk saiz badan yang baru..hahahaa...

so ntuk tahun 2013 ni...aku da berazam yang aku nak dapat kan bentuk badan yang cantik2 gitu....hahahaaaaa........kena la aku beli ag baju baru...hahahahaaa.........
 so aku pun klik2 la ntuk cari tips2 untuk dapatkan bentuk badan yang langsing.....heheeee.....boleh ke aku buat erk???hehe.....blh je..sebab aku ambil tips2 yang senang2 ntuk dibuat...hik3......selamat mencuba yeeee......

1. korank try la makan sup atau kuah sup untuk makan malam.
Zat cair dalam sup dan kuahnya dapat mengisi perut dan menghindari makan berlebihan. Kuahnya pun dapat menahan nafsu makan untuk waktu yang cukup lama.

2. Makanlah  buah2an
Makanlah yoghurt atau epal. Saat memakan buah epal, pastikan yang korank memakan bijinya. Biji epal mengandungi yodium yang cukup untuk sehari. Hal ini dapat melambatkan keinginan seseorang untuk makan.

3. Minumlah banyak air sebelum tidur
Segelas air putih, air jus panas dapat mengenyangkan perut dalam beberapa jam. Waktu ini dapat digunakan untuk gigi dan seterusnya tidur nyenyak.

4. Manisan buah boleh lawan rasa lapar
Manisan ringan dari buah tin dan buah prem dapa tmenahan nafsu makan. Tuang tiga liter air ke dalam setengah kilogram buah kemudian didihkan hingga air menguap menjadi sekitar dua setengah kilogram. Semangkuk manisan cukup untuk melupakan nafsu makan selama beberapa jam.

5. Minumlah susu
sebab susu beleh menjadikan korank sihat......heheheee...

6. Kacang dan kentang beri rasa kenyang
Rasa kenyang dapat diperoleh hanya dengan memakan beberapa kacang saja. Selain dari kacang, dua potong kentang berukuran sedang juga cukup memenuhi perut korank.

7. Mandi air panas
Mandi dengan air panas dapat memberikan rasa ngantuk, santai, dan menghilangkan rasa lapar. Bahkan lebih baik lagi bila air ditambahkan sedikit garam.

 8. Melakukan aktiviti
bukan aktiviti dalam buku aktiviti adik korank tapi korank kena buat aktiviti seperti berjalan-jalan atau melakukan aktiviti sebelum pergi tidur sangat membantu menghilangkan nafsu makan.

Langsing, 8 Cara Hindari Makan Jelang Tidur






Comments

Popular posts from this blog

butterfly eyna......

You’re cute, so sweet These are the words I always mumble at my lips Whenever you turn your back to me and walk far away I wonder if your heart hurts like me Butterfly, alright, now I know The reason why I always feel empty and hated you at times Because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Can never forget your shining eyes Under the fireworks that dark night Only if I were a little older, I could have kissed you Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love with you at that moment, gonna tell you that, Butterfly Hoping that my mind goes wrong and stops thinking Why do I always cry when I think about you? Butterfly, now I realised, the reason why I always feel empty and hated you at times – because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love

sebuah pertemuan

Bismillahirahmannirahim.......... Assalammualaikum.......ermmm..pejam celik pejam celik tak sangka kan hari ini dah masuk ramadhan yang ke-5...alhamdullilah.......hari ini mungkin adalah hari yang terindah buat aku dan kawan-kawan aku(soulmate).....hari yang terindah yang sukar untuk aku gambarkan.....cuma orang yang sebelah aku ni atau depan mata aku atau yang jumpa aku hari ini yang boleh nampak betapa bahagianya aku hari ini......senyum je manjang..hahahahaa......rasa-rasa kalau hari ini aku kena hentam dngan manager aku pun aku duk rilex je kot, tak meeninggalkan kesan pape sebab aku terlalu happy hari ini......hahahahaa......nape mesti 'manager' aku jadi mangsa aku........hik3........sebab dia je yang suke seru nama aku kuat2....hehehee...... ok la....kat sini aku de 1 lagu untuk suolmate-soulmate-soulmate aku ni.....aku harap diorang dapat hayati nye........cam ni lah diorang act...... Ketika diri mencari sinar  Secebis cahaya menerangi laluan  Ada kalanya