Skip to main content

beraninye Nia (episod 6)


Termenung Nia tengok pada sijil-sijilnya yang telah dikoyak oleh Hakim...Hakim telah berlalu pergi meninggalkan dia seorang diri..Nia betul-betul kecewa..tetapi Nia sikit pun tak menangis..kecewa memang kecewa...sedih memang sedih...yela mane x nye....usaha dia selama ni anugerah dia slame ni.....di koyak macam tu je depan mata dia..........tapi untuk mengalirkan air mata, Nia langsung  da xmampu lagi.....Nia hanya memandang pada keratan sijil-sijilnya dengan satu perasaan sambil mengetap bibirnya dan merenyuk keratan sijil tersebut.....dia betul-betul benci pada Hakim...

selepas kejadian itu, semua panggilan telefon dan mesej-mesej Hakim langsung xdiendahkan oleh Nia..Nia dengar pun Hakim dah jumpa perempuan baru.....satu department dengan Nia lagi....Lisa nama budak tu...cam biasa lah budak tu junior Nia, bawah Nia 2 tahun.....bosan..asik umur y same je....Lisa adalah budak yang paling cantik kat department Nia...so, xhairanlah kenapa Hakim nak dekat Lisa..tapi..de Nia kisah???lantaklah dengan si Hakim tu..tapi..benda yang sama gak yang berlaku..mana-mana perempuan yang bersama dengan Hakim, pastinya akan cemburu dengan Nia..ada je benda yang diorang xpuas hati dengan Nia...

semasa di cafe kolej mereka..xpasal2 si Lisa tu datang kat Nia dan duk sound2 Nia..elok2 Nia tengah makan hilang mood dia nak makan...bila Nia buat xtau je dengan bebelan si Lisa tu, xpasal2 Nia buat kerja giler dengan siram air yang Nia minum tu kat kepala Nia..terkejut semua orang yang de kat situ....lepas tu..boleh ke si Lisa tu bla cam tu je.......ya Allah malunye Nia dengan sikap Lisa..sanggup Lisa malukan dia dengan cara macam tu....habis basah semua tudung dengan baju Nia..Lisa betul2 da melampau.....Nia terus bangun dan pergi ke tempat Lisa.....

Nia : da puas gelak da????

Lisa dan kawan2nya terus berhenti ketawa dan pandang ke arah Nia...

Nia : rasa2nye..game ni xbest kalau xde feedback dari aku erk????

Nia terus ambil mee hailam yang baru dijamah oleh Lisa dan terus tuang dengan perlahan kat kepala Lisa..rasakan....lepas tu Nia terus berlalu pergi.....semua yang de kat situ semua rasa terkejut dengan apa yang Nia lakukan terhadap Lisa...xpernah langsung selama ni dioarang tengok Nia seberani itu.....selama ni kalau de orng buli Nia...Nia hnya diam dan xbuat apa-apa..Nia xkan balas balik..tapi kali ni......pe y da terjadi pada Nia?????


Comments

Popular posts from this blog

butterfly eyna......

You’re cute, so sweet These are the words I always mumble at my lips Whenever you turn your back to me and walk far away I wonder if your heart hurts like me Butterfly, alright, now I know The reason why I always feel empty and hated you at times Because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Can never forget your shining eyes Under the fireworks that dark night Only if I were a little older, I could have kissed you Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love with you at that moment, gonna tell you that, Butterfly Hoping that my mind goes wrong and stops thinking Why do I always cry when I think about you? Butterfly, now I realised, the reason why I always feel empty and hated you at times – because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love

sebuah pertemuan

Bismillahirahmannirahim.......... Assalammualaikum.......ermmm..pejam celik pejam celik tak sangka kan hari ini dah masuk ramadhan yang ke-5...alhamdullilah.......hari ini mungkin adalah hari yang terindah buat aku dan kawan-kawan aku(soulmate).....hari yang terindah yang sukar untuk aku gambarkan.....cuma orang yang sebelah aku ni atau depan mata aku atau yang jumpa aku hari ini yang boleh nampak betapa bahagianya aku hari ini......senyum je manjang..hahahahaa......rasa-rasa kalau hari ini aku kena hentam dngan manager aku pun aku duk rilex je kot, tak meeninggalkan kesan pape sebab aku terlalu happy hari ini......hahahahaa......nape mesti 'manager' aku jadi mangsa aku........hik3........sebab dia je yang suke seru nama aku kuat2....hehehee...... ok la....kat sini aku de 1 lagu untuk suolmate-soulmate-soulmate aku ni.....aku harap diorang dapat hayati nye........cam ni lah diorang act...... Ketika diri mencari sinar  Secebis cahaya menerangi laluan  Ada kalanya