Skip to main content

Pada Saat Kita Berkata....

 assalammualaikum.....

hari ini eyna nak share gan u all something......tajuknye lebih kurang bunyik cam gini..'pada saat kita berkata......'

ni khas ntuk mereka yang menjadi sahabat kepada seseorang dan kepada yang memiliki sahabat, eyna nak ajak u all merenung seketika beberapa situasi dan monolog di bawah ini :

adakah eyna, kamu atau kita semua pernah mengalami situasi ini???renung-renungkanlah dan selamat beramal ya... ;)


  • pada saat kita mengatakan mood untuk belajar hilang sebab rakan kita pinjam buku kepunyaan kita, kita lupa yang sahabat kita pernah mengeluarkan duitnya untuk belanja kita makan waktu poket kita kosong tidak berduit dulu..pada saat itu, kita lupa jasa baik dia kepada kita.....





  • pada saat kita mengatakan yang kawan kita tak pernah bangun lebih awal dari kita jesteru dia selalu menyusahkan kita kerana kita terpaksa mengejutkan dia setiap pagi, kita lupa sahabat kita xpernah beritahu orang lain yang kita pernah mengambil hak dia tanpa pengetahuannya. kita pernah pinjam wang dia tapi lupa untuk memulangkannya semula. sahabat kita tak pernah mengungkit hal itu....

  • pada saat kita berkata di Facebook, "hari ni aku sakit hati dengan si A tu kerana dia menyorokkan barang aku (kononnya) untuk suka-suka", sahabat kita pula memberitahu orang lain bahawa kita adalah orang yang sangat hebat, kuat pendirian agama dan mempunyai kepimpinan yang menyerlah....


  • pada saat kita mengatakan sahabat kita tak pernah gosok baju sebelum ke kuliah, malas mandi dan kuat tidur, kita lupa yang sahabat kita pernah bekalkan ubat waktu kita demam teruk dulu dan bersengkang mata semalaman menjaga kita...
  • pada saat kita mengatakan teman sebilik kita seorang yang tidak pembersih, sahabat kita mengatakan kita nis eorang yang rajin belajar, taat kepada perintah ibu bapa dan menjaga hubungan dengan Allah. tidak pernah sekali pun dia mengatakan perkara yang tak baik tentang kita..tak pernah sekali dia mebuka aib kita kepada orang lain..
  • pada saat kita mengatakan yang rakan kita seorang yang pelik, suka berpura-pura dan busuk hati, rakan kita sedang sibuk menguruskan kenduri doa selamat untuk menyambut hari lahir kita..rakan kita sanggup mengeluarkan wang belanjanya sendiri untuk memastikan hari istimewa kita ini berjalan dengan lancar supaya kita gembira.....

adakah anda tahu sahabat anda sentiasa bersangka baik dengan anda?????tahukah anda pada saat anda mengata sahabat anda itu dan ini, sahabat anda pula memuji anda?????

so....di sini..ingin saya menyatakan dan menegaskan yang saya amat menyangai semua kawan2 saya....

sekian, terima kaseh......




Comments

Popular posts from this blog

butterfly eyna......

You’re cute, so sweet These are the words I always mumble at my lips Whenever you turn your back to me and walk far away I wonder if your heart hurts like me Butterfly, alright, now I know The reason why I always feel empty and hated you at times Because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Can never forget your shining eyes Under the fireworks that dark night Only if I were a little older, I could have kissed you Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love with you at that moment, gonna tell you that, Butterfly Hoping that my mind goes wrong and stops thinking Why do I always cry when I think about you? Butterfly, now I realised, the reason why I always feel empty and hated you at times – because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love

sebuah pertemuan

Bismillahirahmannirahim.......... Assalammualaikum.......ermmm..pejam celik pejam celik tak sangka kan hari ini dah masuk ramadhan yang ke-5...alhamdullilah.......hari ini mungkin adalah hari yang terindah buat aku dan kawan-kawan aku(soulmate).....hari yang terindah yang sukar untuk aku gambarkan.....cuma orang yang sebelah aku ni atau depan mata aku atau yang jumpa aku hari ini yang boleh nampak betapa bahagianya aku hari ini......senyum je manjang..hahahahaa......rasa-rasa kalau hari ini aku kena hentam dngan manager aku pun aku duk rilex je kot, tak meeninggalkan kesan pape sebab aku terlalu happy hari ini......hahahahaa......nape mesti 'manager' aku jadi mangsa aku........hik3........sebab dia je yang suke seru nama aku kuat2....hehehee...... ok la....kat sini aku de 1 lagu untuk suolmate-soulmate-soulmate aku ni.....aku harap diorang dapat hayati nye........cam ni lah diorang act...... Ketika diri mencari sinar  Secebis cahaya menerangi laluan  Ada kalanya