Skip to main content

setulus kasih Nia (episod 1)





Assalammualaikum……
Semalam tajuk entry eyna ‘warkah nia ntuk nik’…..so hari ni……tajuk entry eyna…’setulus kasih nia’….cerita pasal nia lagi………huhu…..

Nia adalah salah seorang student di sebuah kolej………perkenalan nye dengan hakim adalah bukan perkenalan biasa…….mula-mula mereka hanya berkawan rapat..tapi akhirnye mereka mula menyukai antara satu sama lain……..n mereka jadi sepasang kekasih……
Cakap je name hakim siapa y tidak kenal..seorang jejaka y tampan di kolej tersebut……then ramai lah student2 perempuan y tidak berapa suke pada nia………kerana cemburukan hubungan nia dengan hakim…….pagi2..nia akan kejutkan hakim ntuk pergi ke kelas…….selepas habis kelas, mereka jumpa di perpustakaan ntuk siapkan asgment masing2….atau mereka study bersama2 ntuk kuiz atau test…..makan bersama2..study bersama2..lepak bersama2……semuanya bersama2…….






ble masuk tahun ke-2….hubungan mereka mula jauh……disebabkan salah seorang budak junior meminati pada hakim iaitu ayu….ayu adalah seorang gadis y cantik n sentiasa bergaya……..ayu juga seorang gadis y peramah n sopan santun……so dengan perwatakan ayu itu, hakim senang n selesa berkawan dengan ayu…….ayu sudah tahu y nia itu awek kepada hakim…tapi ayu tidak kira..kerana dia betul2 sukakan pada hakim…..bagi dia..setakat nia…..dia boleh setlekan..kerana nia xde lah cantik mana ntuk bersaing dengan dia……..hakim pula dah mula tidak hiraukan nia…nia demam pun hakim buat xtau n die pentingkan ayu dari nia…….nia hanya bersabar……
Satu hari…..nia pergi ke Bandar…dan dia terserempak dengan hakim dan ayu……kemain mesra mereka……nia m’beranikan diri ntuk mendekati mereka….

Nia : hai….
Hakim dan ayu : (sambil menoleh) hai…

Hakim kaget

Nia : hakim xckp pun gan sy y awk keluar gi Bandar dengan kawan awk ni….
Hakim : erm….
Ayu : sape ni babby??? (sambil menjeling pada nia)
Hakim : erm…ni nia….
Ayu : nia????
Nia : ye saya….dania..awk boleh panggil saya nia… (sambil salam dengan ayu)
Ayu : ayu (jawab acuh xacuh sahaja)
Hakim: nia ni awek i…..
Ayu : what??!!!!!!awek????so I ni spe????
Hakim : ayu…control ur self……
Ayu : I tnye ni kan???!!!
Nia : erm…..hakim..ayu….sy gerak dlu……asssalammualaikum……

Selepas itu…hakim dengan ayu bertekak n perang besar…even ayu memang da tahu y nia tu awek hakim…..tapi dia xboleh terima bile hakim sendri introduce nia pada dia dengan cara macam tu……..then ayu pun merajuk……tapi hakim kejar nia..try cntact nia ntuk berikan penjelasan……akhirnye mereka berjumpa n berbincang….

Nia : ye sy faham hakim……
Hakim : maafkan sy…sy xde niat ntuk curang pada awk……kami hnya berkawan…awk sndri tau kan nia..1 kolej memang tahu awk awek sy……sy balak awk…..plz..trust me syg…
Nia : ye…sy percaya pada awk…sy xkesah pun awk nk kawan dengan sesape pun….awk smdri tahu sy xpernah halang awk dengan sesape pun……y penting awk jujur…..ble sy tnye awk jawab….tu je……sy sentiasa percayakan awk hakim…..sy sentiasa percayakan awk….

Di hostel……kawan2 nia plak buat hal…

Kawan A : nia…ko ok x ni????nmpak si hakim tu berpeluk gan budak tu pun ko rilex je an???
Kawan B : ha’ah nia…..ko da xsyg at hakim ke????
Nia : sayang…
Kawan B : da tu???asal buat xtau je….even nmpak pakwe ko berpeluk bercium dengan perempuan lain…..
Nia : erm…xpe la wei…..y penting dia jujur kan???korang ni….jgn la pk y hakim tu curang gan aku..dia ok la….cume die nak enjoy je….
Kawan A : nia…kalau nk enjoy..bukan dengan cara tu……ko xsegan ke gan student2 kolej ni..semua orang tahu la y si hakim tu balak ko..tup2..tengok dia duk dating gan prempuan lain…..duk berkepit dengan perempuan lain…
Nia : kalau tu y leh wat hakim happy..pe salahnye kan???aq xnk la….sbb aku ni awek dia…semua kebebasan dia disekat…..smua dia nk kena jaga….korang gan aku…kite bertiga..masing2 de pendapat masing2..aku dengan cara aku..korang dengan cara korang….mungkin betul korank risau y hakim akan tinggalkan aku….tapi don’t worry..hakim tahu y kasih aku pada dia betul2 tulus…so dia xkan sesekali tinggalkan aku….ok???

Kawan2 nia hanya mengelengkan kepala n mengeluh dengan jawapan nia…..

Ayu plak xhabis2 meracuni fikiran hakim supaya tinggalkan nia…..dia kata nia warning dia la…marah2 dia la..sedngkan nia xbuat apa2 pun…..nia xpernah langsung masuk campur dalam hbungan diorang….sehinggalah satu hari….ayu betul2 nekad cederakan dri..n dia mengadu pada hakim bahawa nia y mencederakan dia….hakim jadi panas…n terus mencari nia di kelas nia………semua mata tertumpu pada mereka berdua….

Hakim : awk memang betul2 da melampau nia…selama ni sy sabar je….
Nia : pe y saya dah buat???
Hakim : orang kalau da berak memang xkn mengaku tu taik dia…
Nia : pe ni hakim???awk tiba2 masuk kelas sy….serang sy mcm ni..pas tu ckp merepek2 cm ni…….pe slh sy??
Hakim : (sambil tarik tangan ayu n tunjukkan luka tersebut pada nia) ni ape ni??ni ape????jgn cakap awk xtahu pape ea…mmg sy sepak mulut awk nanti…
Nia : ya Allah..sanggup awk ckp cm tu kat sy????ape y sy da buat???sy xpaham……
Hakim : nia!!!!!!awk betul2 mencabar sy……(terus hakim tampar muka nia)

Nia menangis……

Nia : hakim….pe slh sy?????ble sy tnye tu..cube awk jawab…nape perlu naik tangan cm ni?????sakit……da lah luka kat hati sy ni lum sembuh lagi..awk tambahkan lagi dengan tampar sy..malukan sy depan kawan2 sy ni..pe slh sy????
Hakim : ko da buat…ko tau sndri..aku mls nk ckp bnyak!!!!

Hakim terus pergi bersama ayu…ayu menjerit kesukaan di dalam hati…….
Nia rase xpuas hati……n terus pergi ke kelas ayu..pe nk jadi..jadi lah…..nia tahu de bnda y xkena……

Nia : ayu…kite perlu berbincang…
Ayu : nak bincang pe lagi????ko gan hakim da xde pape kan???so xde pape y leh dibincangkan lagi……then hakim pun mmg xnk perempuan cm ko……
Nia : hakim xpernah lansung ckp cm tu at aku…so ko jgn nk memandai kate aku gan dia da putus k….

Tiba-tiba….

Hakim : antara kita memang da xde pape lagi nia…….awk bukan sesape lagi dlm hdup sy…..
Nia : hakim….
Hakim : so awk leh balik kelas awk skrg..sbb xde bnda y leh dibincangkan lagi…..
Nia : tapi hakim…..nape awk buat sy cm ni????
Hakim : sebab perangai awk y ntah pape…
Nia : pe y sy da buat???
Hakim : awk nk kena sepak ag ke????
Nia : hakim…dulu awk xcm ni…..kenapa tiba2 jadi cm ni???
Hakim : balik kelas awk skrg nia…xkn dalam satu hari awk nk memalukan dri awk smpai dua kali kot kan????
Nia : hakim..plz jgn tinggalkan sy….sy betul2 cintakan awk..sy xleh hdup tnpa awk…..(sambil pegang tangan hakim)
Hakim : awk xdengar ea…balik sekrang…(sambil cuba lepaskan tangan dr nia)
Nia : plz hakim…sy merayu sgt..plz…..(sambil menangis..nia da xpeduli dengan keadaan sekeliling)
Hakim : ainatul dania dengar sini…..aku muhammad hakim dengan bersaksikan student2 y de kat sini lepaskan ko sbgai awek aq..n lepas ni jgn cari2 aku lagi..n jgn ggu2 aku lagi…..

Saat nia mendengar semua tu…..nia terjatuh terduduk n menangis…………nia xdapat nk cakap pape……..sebab hakim betul2 nekad ntuk tinggalkan dia……kemudian ayu dtg pada nia n berbisik…’tu lah..len kali dlm hdup ni……bukan semua hubungan leh makan dengan kejujuran’….nia hanya mampu menangis……dan berkata sendri..’hakim…kasih nia pada hakim betul2 tulus’.



Comments

Popular posts from this blog

butterfly eyna......

You’re cute, so sweet These are the words I always mumble at my lips Whenever you turn your back to me and walk far away I wonder if your heart hurts like me Butterfly, alright, now I know The reason why I always feel empty and hated you at times Because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Can never forget your shining eyes Under the fireworks that dark night Only if I were a little older, I could have kissed you Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love with you at that moment, gonna tell you that, Butterfly Hoping that my mind goes wrong and stops thinking Why do I always cry when I think about you? Butterfly, now I realised, the reason why I always feel empty and hated you at times – because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love

sebuah pertemuan

Bismillahirahmannirahim.......... Assalammualaikum.......ermmm..pejam celik pejam celik tak sangka kan hari ini dah masuk ramadhan yang ke-5...alhamdullilah.......hari ini mungkin adalah hari yang terindah buat aku dan kawan-kawan aku(soulmate).....hari yang terindah yang sukar untuk aku gambarkan.....cuma orang yang sebelah aku ni atau depan mata aku atau yang jumpa aku hari ini yang boleh nampak betapa bahagianya aku hari ini......senyum je manjang..hahahahaa......rasa-rasa kalau hari ini aku kena hentam dngan manager aku pun aku duk rilex je kot, tak meeninggalkan kesan pape sebab aku terlalu happy hari ini......hahahahaa......nape mesti 'manager' aku jadi mangsa aku........hik3........sebab dia je yang suke seru nama aku kuat2....hehehee...... ok la....kat sini aku de 1 lagu untuk suolmate-soulmate-soulmate aku ni.....aku harap diorang dapat hayati nye........cam ni lah diorang act...... Ketika diri mencari sinar  Secebis cahaya menerangi laluan  Ada kalanya