Skip to main content

Soalan Bocor Interview PUNB

Assalammualaikum…….
Hai..nampaknya agak lama juga aku tak meng ‘update’ kan blog aku yang cute miute ni..hehehee…

Tetiba jari aku rasa nak menaip something kat blog…
ceritanya pasal PUNB….

Akhir-akhir ini, aku dapat banyak mesej dari ‘facebook’ aku berkenaan dengan PUNB…
Ramai pembaca (secara tak langsung) blog aku bertanyakan pada aku berkenaan PUNB. Rupa-rupanya, esok diaorang ada interview. Maka, bertambahlah kawan FB aku dan pembaca blog aku. Alhamdulillah.

‘Tapi saya minta maaf sangat saya xdapat nak balas mesej satu2. Jadi, saya terus taip kat blog ni, nanti awak-awak semua boleh je baca kat sini. Sebab, soalan awak-awak semua soalan yang sama.’

Okee,,sambung….

Majority pertanyaan diaorang adalah :

        i.            Soalan apakah yang akan di ‘interview’ ?
      ii.            Pakaian apa yang perlu dipakai semasa interview?
    iii.            Dan apa yang perlu dibawa?

Oke….jawapannya ialah :

        i.            Soalan-soalan yang pegawai PUNB akan tanya
·         Perniagaan apa yang ingin korang buat?
·         Dimana korang nak buat perniagaan tu?
·         Siapa prospek korang?
·         Kenapa korang pilih perniagaan tu?
·         Soalan psiko : if korang nak bukak perniagaan printing diaoarang akan tanya -nape xnak buka perniagaan makanan itu lebih menguntungkanlah, itu lah, inilah…macam-macam diaorang psiko korang… so just ready give your answer. Sebab diaoarang akan bandingkan perniagaan yang korang nak buka dengan perniagaan lain.
·         Selain itu, diaorang akan pujuk korang bertukar fikiran untuk buka perniagaan lain, so terpulang pada korang sama ada nak mempertahankan planning korang atau ikut cadangan diaorang.
      ii.            Pakaian apa? Semestinya formal.
    iii.            Korang bawa je
·         sijil-sijil korang yang ori tapi selalunya diaorang tak tengok pun just korang perlu prepare je la.
·         Pen wajib bawa.
·         Buku nota juga.
·         Dan juga bawa diri korang, jangan pula korang tinggalkan. Hikhikhik

Ermmm…seingat aku itu je la kot diaorang tanya. Tapi don’t worry. Korang akan di ‘interview’ secara ramai (berkumpulan).

so...kat sini aku nak ambil kesempatan untuk mengucapkan good luck dan tahniah kepada calon-calon atau bakal-bakal siswazah perantis 2015 kerana ditawarkan untuk menyertai program ini. good luck untuk interview korang okee...

sesiapa yang macam dalam dilema untuk join program ini, saya sarankan korang pergi. insyaAllah ada hikmahnya.

so...itu sahaja untuk korang iaitu calon-calon interview program siswazah perantis 2015.

Assalammualaikum...








Comments

Popular posts from this blog

butterfly eyna......

You’re cute, so sweet These are the words I always mumble at my lips Whenever you turn your back to me and walk far away I wonder if your heart hurts like me Butterfly, alright, now I know The reason why I always feel empty and hated you at times Because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Can never forget your shining eyes Under the fireworks that dark night Only if I were a little older, I could have kissed you Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love with you at that moment, gonna tell you that, Butterfly Hoping that my mind goes wrong and stops thinking Why do I always cry when I think about you? Butterfly, now I realised, the reason why I always feel empty and hated you at times – because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love