Skip to main content

majlis perkahwinan perdana 2014

Assalammualaikum......
dan salam isnin semua.....

semalam aku pergi wedding abang sepupu aku...anak kepada pakngah aku...anak buah ayah aku.....hehehe....abang sepupu aku tu da nikah pun minggu lepas...jadi belah laki nya buat kat dewan mitc melaka.....dia bersanding bukan dia dengan wife die saja tau...tapi bersama 17 pasangan yang lain....wah gempak x?????gempak an?????

dia bersama pasangan yang 17 lagi tu telah dapat join satu event ni iaitu persandingan perdana yang dianjurkan oleh melaka....

okee..kat sini aku copy sikit petikan dari 'utusan online' 

MELAKA 14 Nov. – Majlis Persandingan Perdana Bahagian Bukit Katil yang akan diadakan pada 14 Di­sember hadapan di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) di sini berupaya menjadi salah satu tarikan baharu di negeri ini yang memfokuskan pelancongan budaya.
Ketua UMNO Bahagian Bukit Katil, Tan Sri Mohd. Ali Rustam berkata, program julung kali dianjurkan Jawatankuasa Penyelaras Pembangunan bahagian tersebut merupakan usaha bagi meringankan beban kos perkahwinan yang semakin meningkat masa kini.
Menurutnya, program melibatkan 11 pasangan yang pertama kali mendirikan rumah tangga itu bakal dimeriahkan lagi dengan pelbagai pengisian yang menonjolkan budaya dan adat masyarakat berbilang kaum di negeri ini.
“Program merakyatkan majlis perkahwinan ini juga dijangka lebih menarik dengan penglibatan sebanyak tiga pasangan mualaf yang baru memeluk Islam terdiri daripada Orang Asli, Cina dan kaum Batak dari Indonesia,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika sidang akhbar majlis tersebut yang diadakan di kediamannya di Bukit Katil, dekat sini hari ini.
Jelas Mohd. Ali, selain membantu mengurangkan kos perkahwinan, majlis tersebut juga mampu merapakatkan hubungan silaturahim serta meningkatkan keyakinan generasi muda untuk melangkah ke alam perkahwinan.
Katanya, pihaknya menyasarkan 15 pasangan untuk melangsungkan persandingan pada majlis tersebut dan sehingga kini sebanyak 11 pasangan telah mengesahkan penyertaan.
Beliau berkata, setiap pasangan hanya perlu membayar sebanyak RM2,000 dan semua urusan pernikahan dan kemudahan termasuk baju pengantin, tempat, makanan, pengangkutan dan hiasan disediakan sepenuhnya oleh pihak penganjur.
“Bagi majlis pernikahan pula, seramai empat jurunikah dari Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) disediakan bagi menikahkan kesemua pasangan pada hari sama sebelum majlis persandingan di Masjid Al-Alami MITC,” jelasnya.
Mohd. Ali berkata, selepas majlis pernikahan, semua pasangan akan diarak menaiki beca dari Masjid Al-Alami ke Dewan Besar MITC bagi majlis persandingan beramai-ramai dengan konsep adat tradisional Melayu.
“Dijangkakan lebih 10,000 pengunjung termasuk ahli keluarga dan rakan-rakan pasangan pengantin akan hadir pada majlis tersebut yang bermula dari pukul 9.30 pagi hingga 3 petang,” tambahnya.
Katanya, bagi pasangan warganegara yang berminat, permohonan masih dibuka sehingga 17 November ini dengan berhubung terus ke Lot 12-5, Bangunan Kota Cemerlang, Ayer Keroh, di sini.

ha..itu dia....berita ni keluar sebelum majlis ini berlaku iaitu pada 14 november yang lalu.....dan tak silap aku semalam, seramai 18 pengantin telah bersanding....dan salah satu pasangan adalah abang sepupu aku....

memang best lah majlis ni....memang aku sokong benda ni dibuat sebab dapat meringankan beban kita yang nak berkahwin ni, lagi-lagi dengan semua kos tengah meningkat sekarang....

aku nak bagi tahu korang awal-awal..yang aku tak de pun snap gambar dengan pengantin...kesian an????hahahaa..yela....semua atucara pihak penganjur yang tetapkan..jadi kena ikut step by step..aku nak jumpa pengantin pun memang xsempatlah...sebabnya aku ada hal time tu...gambar-gambar pengantin gn family pun..adik dia iaitu kak ayu aku yang hantar guna wasup.....
jadi...nak jadikan cerita....aku snap pic gan bunting pengantin je la...hehehehee

 nampak x???betapa bersemangatnye aku....hehehehe


puas tau aku nak selfie kat sini..kemain lah ramai orang lalu lalang..naik semput aku..hehehee...

okee...ni picture sepanjang majlis berlangsung.........














so.....itu sahaja gambar yang aku ada untuk share dengan korang.....yang picture last ni...pic aku bersama akak spupu aku iaitu adik kepada pengantin, kak ayu.....
dikesempatan ini...sambil menaip tu aku nak ucapkan tahniah kepada bang ajid dan mendoakan semoga hubungan bang ajid dan isteri bahagia hingga ke syurga....amin....


Comments

Popular posts from this blog

butterfly eyna......

You’re cute, so sweet These are the words I always mumble at my lips Whenever you turn your back to me and walk far away I wonder if your heart hurts like me Butterfly, alright, now I know The reason why I always feel empty and hated you at times Because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Can never forget your shining eyes Under the fireworks that dark night Only if I were a little older, I could have kissed you Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love with you at that moment, gonna tell you that, Butterfly Hoping that my mind goes wrong and stops thinking Why do I always cry when I think about you? Butterfly, now I realised, the reason why I always feel empty and hated you at times – because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love

Soalan Bocor Interview PUNB

Assalammualaikum……. Hai..nampaknya agak lama juga aku tak meng ‘update’ kan blog aku yang cute miute ni..hehehee… Tetiba jari aku rasa nak menaip something kat blog… ceritanya pasal PUNB…. Akhir-akhir ini, aku dapat banyak mesej dari ‘facebook’ aku berkenaan dengan PUNB… Ramai pembaca (secara tak langsung) blog aku bertanyakan pada aku berkenaan PUNB. Rupa-rupanya, esok diaorang ada interview. Maka, bertambahlah kawan FB aku dan pembaca blog aku. Alhamdulillah. ‘Tapi saya minta maaf sangat saya xdapat nak balas mesej satu2. Jadi, saya terus taip kat blog ni, nanti awak-awak semua boleh je baca kat sini. Sebab, soalan awak-awak semua soalan yang sama.’ Okee,,sambung…. Majority pertanyaan diaorang adalah :         i.             Soalan apakah yang akan di ‘interview’ ?       ii.             Pakaian apa yang perlu dipakai semasa interview?     iii.             Dan apa yang perlu dibawa? Oke….jawapannya ialah :         i.             Soalan-soalan