Skip to main content

perigi cari timba

wow aku nye entry....agak-agaklah eyna wei..zaman sekarang da susah nak cari perigi susah juga nak cari timba..perigi yang betul-betul kekal pun ada kat melaka sanun..perigi hang tuah...hikhikhik....

tu lah antara soalan yang paling ramai orang tanya aku tahun ni..... yelah korang....perempuan sekarang da mula start...ish..apa lah bahasa aku ni..da mula start pulak tu..hehe...yela...perempuan sekarang da start cari lelaki....kalau dulu, lelaki cari perempuan kan..so perumpamaan tu aku nak tukar dr perigi cari timba pergi ke sink cari paip......hohohohoho... maklumlah sekrang bilangan lelaki semakin meningkat...errr....priceless..maksudnya, nilai seorang lelaki sekarang da meningkat...cewah....


untuk memikat lelaki ni...perghhh..aku ni nak bagi tips pulak....hahahaa.....tp ni yang aku kaji lerrr...bukan aku taip ikut suke aku....gggggrrrrr.....

1st.....you are his type + cute + high confident....
huraiannya...you are cute...you are awesome..you are not cheap..you play hard to get....not so social..perghhhhh...satu pakage yang agak perfect..aku ada x semua tu????hahahahaaaa....kalau aku ada semua tu...mesti ada lelaki yang suka kat aku..macam tu gak korang...kalau korang kategori dalam ciri-ciri yang aku sebut tu,.......semestinye ada lelaki yang suka kat korang....lelaki tu plak asyik sangat stalk korang...so..kalau korang pun suka kat dia and then what the hell you waiting for???lelaki kalau dah serius suka kat korang ni, memang dia akan rasa malu-malu bila face to face dengan korang..biasalah...lelaki kan pemalu...ceh...so..bila korang ada point, x ada masalah untuk korang luahkan perasaan korang tu...dengan kata lain...kalau korang yakin yang dia pun suka kat korang, cepat-cepat luahkan.or else you gonna lose game..hikhikhik...

lelaki dan perempuan ni berbeza tau..kau ni eyna...tu semua orang pun tau lah..benda basic kot..tu pun nak tulis kat sini..kang ada kena judge kang...huhu...maksud aku.....kalau lelaki tu handsome, gemuk dan apa-apa sekalipun, tapi kalau die duk mengayat awek..confirm2 awek tu cair...tapi kalau perempuan, once lelaki tu xsuka sebab fizikal perempuan, super susahlah perempuan tu nak tackle lelaki tu....ermmmm....memang pun.. secara logiknya la....

second....you are not desperate...
lelaki..kalau tak suka certain perempuan tu, 10x perempuan tu mengurat lelaki yang die suka tu, 1000000x lelaki tu akan rimas....and once lelaki tu rasa rimas, so maknanya apa??? there are no way lelaki tu akan suka kat perempuan tu..kejam betul..ish ish....tp maybe ada chance kot..yela chance tu always ada....tp low la...dan sebab tu akan membuatkan perempuan tu nmpak pathetic and desperate.
tapi..lain pulak dengan lelaki..tu yang aku kata tadi laki dengan perempuan ni berbeza...kalau lelaki pulak, 10000x perempuan tu rasa rimas, 100000000000000x lah lelaki tu akan terus mengurat..lelaki tu akan cuba..cuba..cuba..cuba..dan cuba sehingga perempuan tu cair...biasalah lelaki the most amazing creature in the world...never give up....ermmm...yeke??? i dont know about man ni....huhu...

so..kita sebagai perempuan ni tak ada dua benda kat atas ni tapi kita nak juga luahkan perasaan....then kita seolah-olah taking a big big a risk.....
okeee...berdasarkan pengalaman aku lah..aku kan ramai kawan lelaki yang hensem-hensem..semua kawan lelaki aku hensem-hensem...ececeh.....hahahahaaa...

lelaki ni suka perempuan yang agresif...serius...lelaki xsuka perempuan yang terlalu lemah gemalai...terlampau lembik...perghhhhh..kutuk abis..hikhikhik....lelaki suka girl yang boleh stand up for herself..dan yang penting berani melawan..hahahaa...yeke???entah..masih dalam kajian lagi ni..korang leh bagi pendapat korang sendiri..huhu....sebabnya tau tak kenapa???sebab..lelaki ni suka mengusik..alaaaa...macam cerita korea lah...hero gan heroin mesti hari-hari bergaduh..tapi bila kita tengok cerita tu mesti rasa romantik dan sengih sorang-sorangkan..ha...macam itulah....lagi pun kalau susah nak mengusik..lelaki tu bosan....cehceh..memandai je aku ni..hikhikhik...da lah lelaki cepat bosan dengan sorang perempuan..ha..y ini fakta bebeh...ok continue...then bila lelaki tu minta putus, mulalah kita kata die player...pada hal lelaki tu bosan je..huhu..

so.....macam mana kita nak tahu pasangan tu sesuai dengan kita dan tak akan rasa bosan dengan kita????ha....korang rasa????

actually..korang tak akan tahu..tapi cuba korang try..cari someone yang kalau duduk berdua tanpa cakap sepatah pun korang akan rasa..wow..indahnye.....yes...indah mungkin word yang sesuai time tu..heheheee....cubalah korang bayangkan duduk kat atas bukit yang tinggi..tapi semestinye bukan bukit jalor ye..hahaahaa..di waktu malam sambil melihat bintang...cewah...tak ada kata-kata yang keluar...yang ada hanya bunyi angin dan suasana yng samar-samar malam...duduk kat situ untuk menikmati suasana yang hening...feeling kot...korang xpernah ke rasa macam tu????ah korang ni....x romantik langsung.... 

dan aku ada lagi satu persoalan yang selalu orang tanya..."betul ke lelaki hanya suka pada perempuan cantik+comel+kurus je?"..haah erk...betul ke lelaki memang macam tu????plz..komen..hehe....

bagi aku la kan....honestly yup....sememangnya..tapi...ikut kajian aku pula...baca betul-betul ni..ni main gan nombor plak ni...pening korang nak paham..huhu..okeeee....60% lelaki prefer pada perempuan kurus dan ramping...25% lelaki akan tertarik dengan perempuan berisi...5% lelaki suka perempuan berbadan besar/gemuk...ok total....60%+25%+5%=90%..lagi 10% tu apa??? 10% lagi gay yang suka lelaki ada six pack??apa erk six pack tu..aku ni kadang-kadang de bebal gak..huhu...sama macam perempuan suka pandang perut lelaki...
tapi kan......the beauty is always in the eye of beholder....maksudnye....aku ni kalau hodoh macam mana pun...aku pendek macam mana pun..mesti ada orang sukanya...so..xpayahla fikirkan sangat pasal cinta ni....what is cinta anyway?

tengok lelaki lerrr....perut buncit..perghhh suka ati aku je...tapi korang jangan xtau..awek keliling perut dia yang buncit tu.....hikhik...yang perempuan pula..make up kemain lah tebal..sedut lemak sana sini tapi pakwe pun xderrr......

so...conclusion nye.... find someone you can live with....not dying for...

Comments

Popular posts from this blog

butterfly eyna......

You’re cute, so sweet These are the words I always mumble at my lips Whenever you turn your back to me and walk far away I wonder if your heart hurts like me Butterfly, alright, now I know The reason why I always feel empty and hated you at times Because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Can never forget your shining eyes Under the fireworks that dark night Only if I were a little older, I could have kissed you Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love with you at that moment, gonna tell you that, Butterfly Hoping that my mind goes wrong and stops thinking Why do I always cry when I think about you? Butterfly, now I realised, the reason why I always feel empty and hated you at times – because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love

sebuah pertemuan

Bismillahirahmannirahim.......... Assalammualaikum.......ermmm..pejam celik pejam celik tak sangka kan hari ini dah masuk ramadhan yang ke-5...alhamdullilah.......hari ini mungkin adalah hari yang terindah buat aku dan kawan-kawan aku(soulmate).....hari yang terindah yang sukar untuk aku gambarkan.....cuma orang yang sebelah aku ni atau depan mata aku atau yang jumpa aku hari ini yang boleh nampak betapa bahagianya aku hari ini......senyum je manjang..hahahahaa......rasa-rasa kalau hari ini aku kena hentam dngan manager aku pun aku duk rilex je kot, tak meeninggalkan kesan pape sebab aku terlalu happy hari ini......hahahahaa......nape mesti 'manager' aku jadi mangsa aku........hik3........sebab dia je yang suke seru nama aku kuat2....hehehee...... ok la....kat sini aku de 1 lagu untuk suolmate-soulmate-soulmate aku ni.....aku harap diorang dapat hayati nye........cam ni lah diorang act...... Ketika diri mencari sinar  Secebis cahaya menerangi laluan  Ada kalanya