Skip to main content

Nasib aku malang hari ini....

hari ini aku terpaksa pergi ke kerja dengan menaiki bas......bas?????oh my God......macam mana nak naik bas ini????aduh...bengong sendiri aku malam tadi fikirkan nasib aku pada esok hari.....yela...seumur hidup aku pernah pulak aku naik bas ini....bas yang aku pernah naik setakat bas sekolah, bas poli, bas kilang itu pernah lah.....itu pun naik je lepas itu aku tidur tengok-tengok sudah sampai je...

so, pagi tadi punye lah aku bangun kemain awal..seolah-olah bersemangat untuk pergi rombongan sekolah.....huh..... okee..mak aku kata bas lalu jam 7.35 pagi semalam....aku pun lengah-lengah lah....yela sebab bangun awal kan..mak aku kata "jangan lengah-lengah bas datang xtentu masa..kau kena tunggu die at seberang sana itu." "owh yeke???". aku cakap dalam hati time tu lah....hehe...aku pun tunggu lah bas pada jam 7.20 pagi....aku cakap dalam hati..kemain awal aku berdiri kat tepi jalan ini....aduh..jatuh saham..orang yang lalu lalang itu duk nengok aku pelik...aduh..garu kepala aku time itu....nak dijadikan cerita....aku ini rabun..rabun jauh..setiap kali bas lalu..aku akan jerit..."mak!!!yang tu bas ke lori???""mak!!yang tu bas ke lori??" yela..mak aku kat seberang sana duk depan beranda rumah tu..aku terpaksalah jerit ..tapi setiap kali soalan yang aku tuju kat mak aku tu mak aku biarkan angin bawa pergi...mak xendahkan aku....last aku tanya..sebab xconfident kan bas ke lori..aku jerit.."mak!!!tu bas ke lori???" tiba-tiba ada yang menjawab.... "lori!!" aduh....malu.....ada budak kecik tu tolong jawabkan...agaknya die kesian gan aku kot dari tadi terpekik terlolong tanya soalan yang sama....hahahahaaaaa.....

dalam jam 7.55 pagi, bas pun sampai...aku pun naik dengan penuh yakin dan bergaya...kihkihkih.....baru 8 km perjalanan..bas berhenti tiba-tiba....rupanya bas rosak......."omak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" aduh.......aku da lah dah lambat time tu....kena lah aku turun dan tunggu bas lain....aku nye sedih....sambil tunggu tu call my daddy yang sombong tu (pasal ayah lah aku kena naik bas...huwaaaa)....aku kata dengan ayah..."ayah nak datang ke x ini??kalau tak along nangis guling-guling kat sini"....xsampai 5 minit ayah aku pun sampai...agaknya ayah aku risau aku guling-guling kat situ kemain pantas ayah datang...hikhikhik.... pas tu ayah aku tanya "aik...nape xnangis??tadi kata nak nangis." eee...ayah ni..geram pulak aku...orang tengah sedih ni tau x..aku mengomel dalam hati je lah....hehee... even aku mengomel-mengomel macam itu..aku tetap nak menjawab lagi "orang pakai maskara lah..malas nak nangis...nanti comot" hikhikhik.......

itulah cerita aku yang malang di pagi sabtu yang indah ini........aku harap...hari ini xde benda yang malang lagi menimpa aku.....huh....ujian..sabaq eyna sabaq.....

Comments

Popular posts from this blog

butterfly eyna......

You’re cute, so sweet These are the words I always mumble at my lips Whenever you turn your back to me and walk far away I wonder if your heart hurts like me Butterfly, alright, now I know The reason why I always feel empty and hated you at times Because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Can never forget your shining eyes Under the fireworks that dark night Only if I were a little older, I could have kissed you Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love with you at that moment, gonna tell you that, Butterfly Hoping that my mind goes wrong and stops thinking Why do I always cry when I think about you? Butterfly, now I realised, the reason why I always feel empty and hated you at times – because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love

sebuah pertemuan

Bismillahirahmannirahim.......... Assalammualaikum.......ermmm..pejam celik pejam celik tak sangka kan hari ini dah masuk ramadhan yang ke-5...alhamdullilah.......hari ini mungkin adalah hari yang terindah buat aku dan kawan-kawan aku(soulmate).....hari yang terindah yang sukar untuk aku gambarkan.....cuma orang yang sebelah aku ni atau depan mata aku atau yang jumpa aku hari ini yang boleh nampak betapa bahagianya aku hari ini......senyum je manjang..hahahahaa......rasa-rasa kalau hari ini aku kena hentam dngan manager aku pun aku duk rilex je kot, tak meeninggalkan kesan pape sebab aku terlalu happy hari ini......hahahahaa......nape mesti 'manager' aku jadi mangsa aku........hik3........sebab dia je yang suke seru nama aku kuat2....hehehee...... ok la....kat sini aku de 1 lagu untuk suolmate-soulmate-soulmate aku ni.....aku harap diorang dapat hayati nye........cam ni lah diorang act...... Ketika diri mencari sinar  Secebis cahaya menerangi laluan  Ada kalanya