Skip to main content

peluang yang ada....

Assalammualaikum hai korang….perghhhh..lame kot aku xduk depan pc ni dan update blog aku ni…heheee..almaklumlah bz beno…..cehhh budget….hik3…..
            Alhamdulillah hari ini sudah 4 hari kita di tahun baru ini….. so pe azam korang??? Azam aku??? Xpayah cakaplah.. banyak terlalu banyak sangat.. kalau cite kang xckup paper A0……huhu…. Terlalu banyak sangat aku nak buat perubahan kat diri aku dan hidup aku.. kalau korang tengok life aku sekarang memang kesian… huhu… tapi takdelah kesian sangat…..hahahhahaa… ok je act…
So untuk tahun baru ni banyak tau sebenarnya peluang yang kita boleh ambil..lagi2 orang yang berbisnez cam aku ni…. so apa lagi rebut peluang2 ni… biarlah orang nak kata kita tamak ke apa tapi yang penting kita buat selagi kita mampu dan selagi kudrat kita ni masih ada….
            1st… pasal ni korang kena alert sikit… untuk tahun ni xbuka lagi lah..maybe dalam bulan 3 atau 4 akan buka…act every year peluang ni ada… iaitu pertandingan rancangan perniagaan dan hadiahnya ialah korang leh dapat geran perniagaan sebanyak RM2 juta…perghhh.. RM2 juta tu… just submit korangnya rp then tgu nama dipanggil… itu je..senangkan???? pertandingan ni under kklw iaitu Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah dan juga Risda….  Bila sebut pasal KKLW dah semestinya yang boleh join just belia desa sahaja iaitu belia yang tinggal di luar Bandar.. dan projek korang juga mestilah beroperasi di luar Bandar…. Kalau korang nak tahu lebih lanjut korang gi je kat sini www.rullalink.gov.my/rbc...... ok tu pasal rbc.... Yang kedua psl punb.. punb lagi….mesti korang cakap cam tu kan?? Of course la… punb buka peluang ni pun every year maybe korang xde pendedahan sangat pasal ni tu yang korang kureng tahu… so kat blog aku ni lah aku nak share yang mana aku tahu…  korang taip je at pakcik aku google ‘punb’ then nanti korang masuk je laman web dia…. Kat situ korang cari punb challenge 2013.. pertandingan ni pun pasal rp gak.. hantar je korang nye rp kat punb dan mana yang terbaik akan dapat hadiah tapi aku xpastilah berapa… tapi pasal pertandingan ni tarikh tutupnya 31 januari ni tau.. tapi don’t worry.. punb dah siapakan format rp tu, korang just fill in the blank sahaja…. Huhu….. so rebut peluang ni….aku pun tgh otw buat rp untuk punb tu.. tapi aku xtau la aku layak ke nak join sebab aku kan bekas perantis punb….hik3….. tapi aku hantar je nanti…
Dan yang last…. Kursus Industri Kreatif… penyertaan ni free tau.. termasuklah makan minum korang, tempat tinggal dan kit pembelajaran.. dan kursus ni berjalan selama 2 minggu.. so sesiapa yang bekerja sendiri yang berminat nak join boleh join tapi sesiapa yang kerja makan gaji pun tiada masalah untuk join janji ada pelepasan daripada pihak company korang….modul yang dia tawarkan animation, games development, visual effects, production support services, script writing (adaptation), audio visual (folley effects) dan film & video production… so sesiapa yang berminat boleh terus contact puan rahayu 019-6277224. Program ni kerjasama daripada GPMS Negeri Sembilan dan MDEC. Dan untuk pengetahuan korang aku pun apply kursus ni… kalau ada jodoh kita jumpa kat sana k….huhu…. so cepat2 lah korang kol Puan Rahayu untuk tahu lebih lanjut…..
Ermm, aku rasa setakat ni je coretan aku untuk hari ini… aku harap sangat aku leh join ketiga-tiga program ni dan boleh dapat hasil yang berbaloi dan cemerlang untuk diri aku dan orang yang dekat dengan aku…. Ok sekian, terima kasih…..






“Mungkin hari ini aku bukan sesiapa…. Tapi esok atau lusa mungkin aku orang yang korang kejar dan perlukan…”

Comments

Popular posts from this blog

butterfly eyna......

You’re cute, so sweet These are the words I always mumble at my lips Whenever you turn your back to me and walk far away I wonder if your heart hurts like me Butterfly, alright, now I know The reason why I always feel empty and hated you at times Because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Can never forget your shining eyes Under the fireworks that dark night Only if I were a little older, I could have kissed you Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love with you at that moment, gonna tell you that, Butterfly Hoping that my mind goes wrong and stops thinking Why do I always cry when I think about you? Butterfly, now I realised, the reason why I always feel empty and hated you at times – because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love

sebuah pertemuan

Bismillahirahmannirahim.......... Assalammualaikum.......ermmm..pejam celik pejam celik tak sangka kan hari ini dah masuk ramadhan yang ke-5...alhamdullilah.......hari ini mungkin adalah hari yang terindah buat aku dan kawan-kawan aku(soulmate).....hari yang terindah yang sukar untuk aku gambarkan.....cuma orang yang sebelah aku ni atau depan mata aku atau yang jumpa aku hari ini yang boleh nampak betapa bahagianya aku hari ini......senyum je manjang..hahahahaa......rasa-rasa kalau hari ini aku kena hentam dngan manager aku pun aku duk rilex je kot, tak meeninggalkan kesan pape sebab aku terlalu happy hari ini......hahahahaa......nape mesti 'manager' aku jadi mangsa aku........hik3........sebab dia je yang suke seru nama aku kuat2....hehehee...... ok la....kat sini aku de 1 lagu untuk suolmate-soulmate-soulmate aku ni.....aku harap diorang dapat hayati nye........cam ni lah diorang act...... Ketika diri mencari sinar  Secebis cahaya menerangi laluan  Ada kalanya