Skip to main content

syawal ke-3


assalammualaikum........

hai u allz..pe kabar semua????????aku harap korang semua sihat-sihat la ye....almaklumlah sekarang da masuk syawal yang ke 6 kalau aku xsilap lah..so macam-macam penyakit yang boleh datang..y selesema heboh gan selesema die la..y batuk heboh gan batuk die la....de plak yang kena cek darah cek la....yang kencing manis tu xketinggalan gak tu yang paling kena berjaga-jaga mase hari raya ni sebab masing-masing makan memang xpantang dah la....main bedal je termasuk lah mak aku tu...hehehehehe....... 

so today n today....aku de cerita nak share gan korank ni......seperti yang korang tahu, pada 11 hb yang lepas aku baru je selamat ditunangkan dengan tunang aku......hehehehee..sape die????rahsia...hik3.....tapi hari ini aku bukan nak cerita pasal hari pertunangan aku..tapi aku nak cerita hari sebelum langsungnye hari pertunangan tersebut.......

ayah memang plan nak buat lemang, masak gulai maman, buat nasik impit, kuah kacang semua tu mase raye ke3....normally kami sekeluarga buat semua tu pada hari mantai raya....tapi tahun ni kami raya biasa-biasa je sebab ayah nk buat semua tu mase raya ke3 kerana raya ke3 tu sedara2 berkumpul.....erm....so time tu memang happy giler la..sebab masing-masing bergotong -royong untuk majlis pertunangan aku termasuk lah orang kampung.....

buat pengetahuan korang......itu bukan majlis pertunangan aku seorang tapi majlis pertunangan sepupu aku gak iaitu anak buah ayah aku mimie......ermm.....gempak kot sebab ada dua yang bertunang....de tu yang xtau sampai terkejut pun ade.....hehehehe.....

 ha...ni die sepupu-sepupu kami (belah ayah) berdue duk bertungkus-lumus mengopek kelapa untuk lemang dan gulai maman....

 ni sepupu dan mak sedara aku (belah mak)......



 ni orang-orang kampung duk berusaha untuk buka dan pasang khemah kat depan rumah aku.....


ni die lemang.........huhu......puas jugak nk masak ea tu.......

 ni adik sepupu aku pais (belah mak).....duk cabut bulu ayam..ni ayam kampung....maklong dan paklong kami (belah ayah) sponsor.....

 ni cik saadi.....kira pangkat mak sedar aku la.........die ni dr pagi duk tolong mak aku...kesian die penat....hehehehe...

 ni die gulai maman nye..maman ni kami campur gan ayam jeee.......sedap kot...kalau nk masak maman ni bukan sebarang org tau..kena yang pandai masak..kalau x nanti pahit rasenye.....da xde sape yang nak makan....yang aku tahu la...mak aku kate..kalau nk masak maman ni kena cukup santan dan cukup asam keping baru AAAA..bak kate tunang aku...heheheehehe.....

 malam tu maksu aku ni...act maksu kami (maksu aku n sepupu aku) beriya buat aku nye hantaran y xckup.......

 ni sedara aku........baju purple tu makngah aku, y duduk kat kayu tu paklang aku....dan yang lain tu semua sepupu aku (belah mak)....

 salah seorang kat cni adalah mak sepupu aku..iaitu adik ayah aku tu la.....tu ha yang pakai tudung coklat tu..tu la mak mimie..cik nor aku.....mereka semua tengah duk basuh ayam....

act..de je banyak gambar yang aku xmasukkan lagi.......gambar dak umie buat pelamin aku la.....gambar dak bella n mimi (kawan adik aku) serta rabiah buat kerja-kerja mereka yang aku arahkan dan banyak la lagi tapi tu semua gambarnye xbape nak clear....hehehehe........so...tu yang aku xmasukkan tu......malam tu plak ayah bantai pasang karoke smpai petang sok nye tu..almaklumlah karoke free.......tokeynye ayah aku je.......huhu.......

then cerita yang berlaku pada keesokan harinya nanti akan ku update next time......hehehehehe.........so..sampai sini je la kot coretan aku......

thankz semua kerana sudi membaca........ :)



Comments

Popular posts from this blog

butterfly eyna......

You’re cute, so sweet These are the words I always mumble at my lips Whenever you turn your back to me and walk far away I wonder if your heart hurts like me Butterfly, alright, now I know The reason why I always feel empty and hated you at times Because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Can never forget your shining eyes Under the fireworks that dark night Only if I were a little older, I could have kissed you Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love with you at that moment, gonna tell you that, Butterfly Hoping that my mind goes wrong and stops thinking Why do I always cry when I think about you? Butterfly, now I realised, the reason why I always feel empty and hated you at times – because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love

sebuah pertemuan

Bismillahirahmannirahim.......... Assalammualaikum.......ermmm..pejam celik pejam celik tak sangka kan hari ini dah masuk ramadhan yang ke-5...alhamdullilah.......hari ini mungkin adalah hari yang terindah buat aku dan kawan-kawan aku(soulmate).....hari yang terindah yang sukar untuk aku gambarkan.....cuma orang yang sebelah aku ni atau depan mata aku atau yang jumpa aku hari ini yang boleh nampak betapa bahagianya aku hari ini......senyum je manjang..hahahahaa......rasa-rasa kalau hari ini aku kena hentam dngan manager aku pun aku duk rilex je kot, tak meeninggalkan kesan pape sebab aku terlalu happy hari ini......hahahahaa......nape mesti 'manager' aku jadi mangsa aku........hik3........sebab dia je yang suke seru nama aku kuat2....hehehee...... ok la....kat sini aku de 1 lagu untuk suolmate-soulmate-soulmate aku ni.....aku harap diorang dapat hayati nye........cam ni lah diorang act...... Ketika diri mencari sinar  Secebis cahaya menerangi laluan  Ada kalanya