Skip to main content

Nia kembali kepada Hakim (episode 2)



Assalammualaikum…..
Hai…hari ini eyna nak continues story pasal si Nia…lepas Nia putus dengan Hakim, pelajaran dia mula merosot….untuk pengetahuan semua,  Nia ini adalah salah seorang player di kolej nya….netball nye ntah ke mana….futsal nye ntah ke mana…hoki, badminton dan semua lah sukan y dia join semua dia abaikan…..Nia seolah-olah tiada semangat dan minat lagi dalam hidupnya…….satu training pun Nia tidak pergi…bila coach nye telefon dia sanggup off kan phone kerana tidak mahu di ganggu…..kawan2nya pun sudah puas pujuk dia..tapi dia tetap degil n duduk sahaja dalam biliknya..dalam masa y sama Hakim dan Ayu seperti belangkas….di mana ada Hakim..di situ juga ada Ayu…..bila Nia dengar khabar angin tentang Ayu dan Hakim, Nia semakin tertekan……tapi Alhamdulillah la…Nia tidak pernah ponteng kelas….Cuma bila habis kelas..Nia terus pulang dan tidak seperti biasa lepak dengan kawan2 atau stay di perpustakaan ntuk study…

Seperti biasa, selepas habis kelas Nia akan terus pulang….tiba-tiba hari itu Nia ditahan oleh salah seorang kawan nye y sme training hoki bersamanya….namanya Helmi..Helmi ini dulu satu sekolah dengan Nia semasa sekolah menengah..dan mereka agak rapat la juga..tetapi sejak Nia couple dengan Hakim….Helmi mula menjauhi daripada Nia kerana Hakim tidak suka mana-mana lelaki rapat dengan Nia…..

Helmi : Nia…
Nia : eh ko mi…erm nape???
Helmi : aku de benda sikit nak cakap dengan ko…
Nia : erm..pe??ckp je la..aku kejar mase ni….
Helmi : Nia..aku tahu ko de masalah…..tapi xkan lah ko nk abaikan ko nye training..ko tau kan kite de game next month….de ag 3 minggu je lagi ntuk training…..tapi ko macam ni plak….ko tahu kan game tu penting ntuk ko, ntuk team kite dan ntuk kolej kite….
Nia : hemmmm….tu je ko nk ckp???aku gerak dlu la….
Helmi : Nia…aku tahu ko syg giler kat si Hakim tu…tapi agak2 la kalau nk syg tu..smpai dia da curang gan ko, dia tampar ko, dia malukan ko..xkan ko nk pk pasal dia gak?????sia2 je tau x…
Nia : Helmi…ko xjadi aku..ko xpaham dan xkn paham…so better ko diam…dan jgn masuk campur urusan aku……..ni hdup aku…bukan hdup ko….
Helmi : Nia…ko kawan aku…..bukan setakat kawan..ko tu da cam adik aku…….kalau ko degil macam ni..aku terpaksa bertegas dengan ko……..
Nia : what???
Helmi : aku pun nk tarik dri dari game tu……g lantak la dengan kolej ni…g lantak lah dengan team kite tu…..
Nia : pe ni mi????ko psiko aku…..
Helmi : up to u..ko nk pk pe…..aku akan datang training ble ko da start datang training..so nanti jgn lupe hello2 aku…bye…..

Nia hnya mampu mengeluh..Nia jadi serba salah..kerana dari sekolah lagi memang dia dan Helmi adalah atlet sukan sekolah mereka…..impian mereka sama…..ingin terus  berjaya dalam bidang tersebut…..so terpaksa lah selepas itu Nia gagahkan diri ntuk pergi training……dan Alhamdulillah…tektik Helmi menjadi…..even Nia x periang macam dulu..at least bg Helmi, Nia tidak duduk mengurungkan diri di dalam bilik……dan sedar pe y dia nk dalam hidup dia lagi………

Bila Helmi sentiasa ambil berat pasal Nia dan hal ini diketahui oleh Hakim…Hakim rasa tidak senang dan rasa susah hati…Hakim xnak Nia dengan mana-mana lelaki pun kerana bagi Hakim, Nia hnya milik dia seorang…even Helmi itu hanya anggap Nia sebagai kawan dia sahaja…..
Hakim mula ntuk memujuk Nia……..orang kate Nia ni memang da syg giler dekat Hakim kan????even cara pujuk hakim itu hanya menggunakan 1 perkataan sahaja iaitu’MAAF’ itu pun sudah memadai…tidak perlulah Hakim bersusah payah belikan hadiah ke merayu ke dengan Nia kerana dengan perkataan ‘MAAF’ tersebut da mampu membuat Nia rasa bahagia n terima Hakim semula……..

Eyna rase..ntuk hari ini…ni je kot y eyna mampu share dengan u all…..eyna harap u all sentiasa lah mengikuti cerita tentang Nia ni…….even bnyak salah tatabahasa…n eyna asik menggunakan short2 ni tapi pe y eyna nk smpaikan dr cerita ni amat bermakna……..thankz kepada sesape y sentiasa follow blog eyna ni…thankz sgt……


Comments

Popular posts from this blog

butterfly eyna......

You’re cute, so sweet These are the words I always mumble at my lips Whenever you turn your back to me and walk far away I wonder if your heart hurts like me Butterfly, alright, now I know The reason why I always feel empty and hated you at times Because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Can never forget your shining eyes Under the fireworks that dark night Only if I were a little older, I could have kissed you Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love with you at that moment, gonna tell you that, Butterfly Hoping that my mind goes wrong and stops thinking Why do I always cry when I think about you? Butterfly, now I realised, the reason why I always feel empty and hated you at times – because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love

sebuah pertemuan

Bismillahirahmannirahim.......... Assalammualaikum.......ermmm..pejam celik pejam celik tak sangka kan hari ini dah masuk ramadhan yang ke-5...alhamdullilah.......hari ini mungkin adalah hari yang terindah buat aku dan kawan-kawan aku(soulmate).....hari yang terindah yang sukar untuk aku gambarkan.....cuma orang yang sebelah aku ni atau depan mata aku atau yang jumpa aku hari ini yang boleh nampak betapa bahagianya aku hari ini......senyum je manjang..hahahahaa......rasa-rasa kalau hari ini aku kena hentam dngan manager aku pun aku duk rilex je kot, tak meeninggalkan kesan pape sebab aku terlalu happy hari ini......hahahahaa......nape mesti 'manager' aku jadi mangsa aku........hik3........sebab dia je yang suke seru nama aku kuat2....hehehee...... ok la....kat sini aku de 1 lagu untuk suolmate-soulmate-soulmate aku ni.....aku harap diorang dapat hayati nye........cam ni lah diorang act...... Ketika diri mencari sinar  Secebis cahaya menerangi laluan  Ada kalanya