Skip to main content

10 Tips Kecantikan y aku try nk follow.....



1. Minum banyak air... minum.. minum dan minum! Bukan air coke atau air berperisa seperti kopi dan teh tapi air suam atau air mineral! Dengan minum banyak air bersih dapat membantu membuang toksin dalam badan, menjaga kesihatan kulit dan juga membantu membakar kalori dalam badan. Senang bukan?.
eyna said : dia cm tau2 je aku suka minum air coke......huhu...

2. Bersenam ! Baik utk kesihatan.. elok utk rohani! Berjalan di sekitar rumah pun satu bentuk senaman yg mudah! Jgn malas utk bersenam... lepas bangkit tidur, cuba lakukan sedikit senaman regangan utk melancarkan kembali peredaran darah.
eyna said : dia tau2 je aku ni kuat tidur..nk bersenam mmg xla...tp aku akan cuba jalan2 at sekitar rumah aku pas ni...fuh..sebaik lah rumah aku xbesar..hahahaaa...

3. Jangan merokok. Merokok merosakkan kulit dan juga menjejaskan kesihatan. Semua orang tahu tu.. jadi kenapa nak merokok?? Nak kuruskan badan?? Kurus sebab merokok hanya kerana badan kita dah berpenyakit, jadi kuruslah! Jika org memilih antara sihat dan berpenyakit.. pasti org lebih nak sihat, kan???
eyna said : merokok??pelik la kalau aku merokok...ayah aku yang lelaki tu pun xmerokok.....

4. Tidur yg cukup... Jgn asyik berjaga waktu malam... tak elok tu. Waktu malam kan dikhaskan utk tidur? Tak cukup tidur akan membuat anda kelihatan lebih tua dan mata lebam.
eyna said: tapi aku ni terlebih2 bena plak tido.....

5. Pada waktu tertentu, benarkan kulit anda berehat dari memakai sebarang mekap. Kulit juga perlu bernafas! Jgn biarkan sisa2 mekap melekat di muka ketika masuk tidur. Rajin-rajinlah cuci muka. Kat rumah.. tak payahlah sapu itu ini... cukuplah dgn wajah yg bersih.
eyna said : owh..baru tahu...hik3.....

6. Makan yg cukup tapi bukan berlebihan. Jgn sebab nak kurus, anda rela berlapar setiap hari. Cara yg baik, makan ketika lapar dan berhenti sebelum kenyang. Makanan memberikan tenaga dan vitamin yg diperlukan badan tetapi jeling-jelinglah makanan anda. Pastikan ia menu sihat dan bukan penuh lemak atau junk food dan fast food semata-mata.
eyna said: 1 tips untuk pinggang ramping gak ni an????heheeee....

7. Luangkan masa utk memanjakan diri seperti membuat facial atau mencuci rambut di salun, sauna dan spa atau nikmati saja mandian buih di rumah! Tak semestinya di salun.. anda juga boleh memanjakan diri dengan melakukan sendiri di rumah. Jika rajin.. cari pelbagai jenis bunga yg wangi dan lakukan sendiri mandian bunga. Bunga dikatakan mempunyai energi tersendiri utk mencantikkan tubuh badan.
eyna ask : bunga taik ayam??????

8. Elakkan stress. Stress mempercepatkan proses penuaan. Nikmatilah muzik lembut di kamar bagi meredakan ketegangan.
eyna said : hari-hari aku dengar lagu akur janji..........huhu...

9. Don't worry, be happy. Anggap diri anda hebat dan cantik, pasti anda akan kelihatan hebat!! Jika kita yakin dengan diri kita, tentu penampilan kita pun cantik!
eyna said : aku slalu rase diri aku hebat tapi xcantik....huhu.....

10. Ketawa penghibur duka! Jadi ketawalah apabila bergurau senda dgn famili atau kawan2. Jangan memoyokkan diri atau menarik muka masam. Anda hanya menambahkan kedutan di muka.
eyna said : ha..ni mmg slalu aku buat..........

Okay?? Mudah bukan.... orang kata kecantikan bermula dalam diri dan amalan sehari-hari!huhu.......eyna akan try beb!!!!!!!!!




Comments

Popular posts from this blog

butterfly eyna......

You’re cute, so sweet These are the words I always mumble at my lips Whenever you turn your back to me and walk far away I wonder if your heart hurts like me Butterfly, alright, now I know The reason why I always feel empty and hated you at times Because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Can never forget your shining eyes Under the fireworks that dark night Only if I were a little older, I could have kissed you Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love with you at that moment, gonna tell you that, Butterfly Hoping that my mind goes wrong and stops thinking Why do I always cry when I think about you? Butterfly, now I realised, the reason why I always feel empty and hated you at times – because I loved you I can’t hide it anymore, gonna tell you that, butterfly Butterfly, bring us away To the moment I first saw him, to the place our eyes first met I fell in love

sebuah pertemuan

Bismillahirahmannirahim.......... Assalammualaikum.......ermmm..pejam celik pejam celik tak sangka kan hari ini dah masuk ramadhan yang ke-5...alhamdullilah.......hari ini mungkin adalah hari yang terindah buat aku dan kawan-kawan aku(soulmate).....hari yang terindah yang sukar untuk aku gambarkan.....cuma orang yang sebelah aku ni atau depan mata aku atau yang jumpa aku hari ini yang boleh nampak betapa bahagianya aku hari ini......senyum je manjang..hahahahaa......rasa-rasa kalau hari ini aku kena hentam dngan manager aku pun aku duk rilex je kot, tak meeninggalkan kesan pape sebab aku terlalu happy hari ini......hahahahaa......nape mesti 'manager' aku jadi mangsa aku........hik3........sebab dia je yang suke seru nama aku kuat2....hehehee...... ok la....kat sini aku de 1 lagu untuk suolmate-soulmate-soulmate aku ni.....aku harap diorang dapat hayati nye........cam ni lah diorang act...... Ketika diri mencari sinar  Secebis cahaya menerangi laluan  Ada kalanya